Thursday, July 5, 2012

.: Life is wonderful when...

"Life is wonderful when u have someone to love, something to catch for, and something to hope for.."

Begitu lah lebih kurang moto blog kawan saya... bila saya baca 2-3 kali (takkan byk kali, bengap pulak , kan?) memang betul laaa...

Saya recall kan, masa saya dan suami duk anticipating nak masuh rumah baru kan, excited nya lah sesangat. Pastu, bila duk berharap nak dapat sesuatu,( contohnya tunggakan gaji ker), uii..memang seronok. Bila kita ada someone to love...hmmm..alaaahaiii..berbunga-bunga gituh. Ha, baik ngaku. Korang yg in love to, depan PC sekarang nih mesti tersenyum simpul megada gituh.

Ibu-ibu, kalau teringat dialog anak-anak, mesti rasa tak sabar-sabar nak balik borak lagi dengan anak, kan? Pastu disebabkan jam baru pukul 10 pagi, lambat lagi nak kul 5 nak amik anak kat taska, korang pun menyembang la pasal anak masing-masing..heh heh heh. Korang sebenarnya rindu le tu. Tapi kat mulut, bukan main geram dengan kenakalan dan kebijakan anak masing-masing... hih hih hih.

Pastu, korang pun bercerita pe'el suami korang yg menyakitkan hati, mengusik sudut-sudut hati korang. Padahal korang tu tak sabor-sabor nak tunggu jumpa suami korang lepas kerja nanti ek. heh heh heh.... mulut tu menyampah la, geram la.... tak kuasa mak. menyampah-menyampah pun, itu ler yg korang duk tatap hari-hari. heh heh heh. sabar je lah. mak pun memang tak kuasa ngadap pak janggut sorang nih.

4 comments:

  1. assalamualaikum
    saya dah lama guna periuk noxxa..memang berbaloi-baloi..cepat dan mudah digunakan..ada inner pot lagi cepat menyediakan makanan.
    Sekarang ni saya guna noxxa blender...nak buat apa pun mudah...kisar ikan tanpa buang tulang pun boleh,....kuah laksa boleh ready anytime....ais blend untuk anak-anak mudah buat hari hari...puas hati

    ReplyDelete
  2. assalamualaikum
    saya dah lama guna periuk noxxa..memang berbaloi-baloi..cepat dan mudah digunakan..ada inner pot lagi cepat menyediakan makanan.
    Sekarang ni saya guna noxxa blender...nak buat apa pun mudah...kisar ikan tanpa buang tulang pun boleh,....kuah laksa boleh ready anytime....ais blend untuk anak-anak mudah buat hari hari...puas hati

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. assalamualaikum
    saya dah lama guna periuk noxxa..memang berbaloi-baloi..cepat dan mudah digunakan..ada inner pot lagi cepat menyediakan makanan.
    Sekarang ni saya guna noxxa blender...nak buat apa pun mudah...kisar ikan tanpa buang tulang pun boleh,....kuah laksa boleh ready anytime....ais blend untuk anak-anak mudah buat hari hari...puas hati

    ReplyDelete