Monday, August 15, 2011

.: Saiz baju

Tengahari, suami saya balik...apa pula yang dia bawa balik kali ni dari pekan...
Abang: Yang, abang belikan baju raya... harap Yang suka...

Dengan hati berdebar-debar... saya berdoa, agar coraknya jangan lah jauh tersasar dari citarasa saya, dan saiznya biarlah berpatutan...

Saya: Abang beli saiz apa? (sambil buat-buat tak terkejut dengan corak yang dipilih)

Abang: Abang yakin dengan seyakinnya, sayang masih lagi bersaiz S.

Saya: Saiz S? Tu saiz lepas beranakkan Wafiy. Lepas beranak Maryam dah jadi M..sekarang ni ntah-ntah L...

Abang: Hiiiishh...acu try dulu...

Saya pun bangun la try, walaupun dalam hati memang dah yakin sangat dah, bukan saiz saya tuuu...

Bila dah pakai..ntah kenapa nampak mcm Sharifah Aini pulak....
Kesimpulannya, saya takleh pakai baju kurung potongan biasa, lebih-lebih lagi baru beranak dan menyusukan anak ni..kena pakai kurung Pahang, yg kembang bawah..baru nampak stabil sikit.

1 comment:

  1. haha.. ble plk terfikir jadi kak pah yer. rasa2nya betul la idea farah tu klu bumper dh lebar ni nk kena pakai kurung pahang kot. klu pakai bj kurung ni nampak bonggol2 huhhhh..

    ReplyDelete