Wednesday, July 13, 2011

.: Bukan aku tak sensitif

saya ada  menonton video dari link facebook, yg motifnya adalah nak tunjuk keganasan polis pada hari kejadian perhimpunan haram baru-baru ni.

Dan, banyak yg mengomen bawah link video tu, yg cakap, inilah perbuatan pemimpin kesayangan kita..

Tak paham tul saya...

Pertama-tamanya, semua org dah diberi amaran jgn pegi perhimpunan tu. Dan sebagai org yg waras, kita dah boleh pikir, bila ada perhimpunan macam tu, komfom akan ada polis , FRU bagai yang akan keluar jaga..sebab bukan puak kuning je yg nak berhimpun, puak merah pun tak mudah kalah. nak jugok! yang pergi jugak tu memang jenis nak cari penyakit la.

Pastu, video tu cuba nak tunjuk polis tengking, jerit kat orang awam... yang orang awam provoke polis tak pulak dia tunjuk..dah edit siap-siap. Dah memang polis gitu le kejenya, kekdahnya memang mcm tu, apa yg nak diherankan. Mungkin ada soorang dua polis yg terlebih ganas..tu faktor peribadi dia la, apsal pulak nak kaitkan dgn kerajaan?

Kalu tak nak polis masuk campur, lenkali, berdemonstrasi kat dalam rumah je ye..tak nyusahkan saper2... polis byk keje lain lagi nak buat. menghabiskan air jo nak tembak2 org.

pastu, ada yg part seorg tua yg tak sedarkan diri, tangan dia bergari. dalam video tu kata polis tak buat apa-apa, padahal saya tgk polis tu ada jugak calling2... dah dia tahu dah, gari tu mmg takleh nak bukak mcm tu je... saya kesian juga tgk pakcik tu... tp, nak buat mcm mana, takdir Allah la tu.

kesimpulannya, saya rasa mmg polis buat keje diorg. dan org awam yg berhimpun tu, sepatutnya tak payah la berhimpun. lagi bagus buat solat hajat...

1 comment:

  1. Tu la.. baik dorang duk umah memasak cheese cake.. *upsss jgn ngidam yer Mak Yong..kekekeke

    ReplyDelete