Saturday, June 11, 2011

.: Buat kek di petang Sabtu

Petang tadi, masa maryam dan wafiy tidur, babah mereka pula keluar pegi beli catridge game anakandanya si wafiy (bersungguh benar bapaknye), saya tiba-tiba mendapat ilham untuk buat kek.
Ye lah, ni kan bulan anniversary..harus lah buat something yg bukan kebiasaan (nampak sgt aku malas buat kek).

Dengan penuh kesungguhan, saya mengepuk adunan dengan kudrat tangan dan lengan saya ni haa.. (mixer takdak).

Saya buat kek velvet ombak beralun yg saya amik dari blog kawan saya di http://lifeonmyfingertip.blogspot.com. Kalu nak tgk gambar dan resipi, sila la ke blog beliau yg sarat dgn resipi masakan.

Suami saya panggil kek saya kek Rainbow, sbb dia warna warni. Saya sengaja buat kek warna warni untuk menarik selera anak-anak saya.

Ini lah pertama kali saya buat kek semenjak berpindah ke Tg Malim... (atau semenjak kawin??? err..tak kot?? rasa macam2 kueh dah buat sejak kawin..:p)

No comments:

Post a Comment