Friday, February 18, 2011

.: Kerinduan itu dtg bertandang...

esseh!!!

Dah macam tajuk novel melayu...

Setakat tajuk je la ye... tak kuaser teman nak bernovela...

Dah masuk 2 bulan ni teman kat sini... penat lelah berpindah dah tak dak apa dah...tinggal penat lelah biasa2 je ni...penat lelah harian duk manjat anak2 tangga... gitu le yeop....

Masa awal2 pindah, sebab penat sgt, lesu..tak rasa apa2..tak de perasaan teman ni. Nak rindu-rinduan pun tak terfikir.

Entah mengapakah kini rindu itu dtg bertandang.... (pulok doh!)

Saya sgt rindu pada kawan-kawan saya. Bukan saya tak ada kawan kat sini. Ada. Tapi saya rindu kawan kat sinuuuuunnnn.... Semalam, saya terfikir nak gi PSP..cari kawan lama..si Intanz a.k.a makku. Tapi bila mengenangkan berapa jam yg perlu ditempuh nak ke sana, terpikir pule, larat ke teman?? Hehehe.... (ayat dah bunyi mcm org perak dak??) Rindu dgn Kak Ida... tiap kali tgk bekas tupperware, teringat kak ida dan geng JKM yg lain.

Rindu nya geng2 JKE. Si daily sampai dah merajuk dgn saya. Sebab saya asyik duk puji sini. Memang siok bah sini..hehehehe.... Jom la dtg rumah saya! Kak Isma sunyi sepi... Suriy pun senyap je... sempat chat dgn Sa dan Diyana pun jadi lah..melepaskan rindu. Kak Sham dh naik keje ke belum? Lama rasanya tak menyakat org. Kat sini saya baeekkk je... belum keluar lagi tanduk saya.

Saya rindu pada kawan baik saya si McSha. Tembam betul dia dlm gambar. Itu mmg dah sekian lama dah rindu..sejak zaman UIA. Tiba2 pulak aku rindu si McSha ni, mungkin sebab selalu tgk ikan keli kot? McSha ni kalu makan ikan keli, dia pilih yg kecik2 yg keding2 je..dia geli makan ikan keli besar. Pelik haku!

Cakap pasal makanan, ada member sorg ni, tgh gila makan sushi. Mengandung ke dia? Pelik betul, kul 3 pagi gi makan sushi?? Cakap pasal sushi, teringat pulak saya pada satu artikel yg saya baca dalam majalah apa ntah. Dia kata, sushi ni, untuk menjadikan dia rasa original japanese sushi, ada satu bahan yg wajib di letak iaitu sejenis sos yg dibuat dari wine. Jadi, status halal sushi ni agak wasuwisufi la bagi umat Islam. Hehehe.... terpulang le...ada tanda halal ke kat restoran sushi king tu??? tapi, saya taknak la komen panjang. Saya tulis berdasarkan apa yg saya baca je.
Tapi, terliur le pulok!! Haih..nak kena cari sushi halal pulok..sushi maki..sushi maki..maki sushi...
Apa punya nama daa...

6 comments:

  1. Ape kata beli tiket AirAsia ke sabah..boleh lepaskan rindu dengan kawan2 di sana.

    ReplyDelete
  2. hii farah..hehe..

    mo begosip sikit ni..hehe..
    aku blum ngandung lagi..tpi,doa2kan la aku ngandung thn ni..rs mcm br bersdia..selama ni aku nda kisah pun..sbb tgh bz study..tpi,memandangkn thn ni aku sdh mo msuk 30..aku rs aku sdh sedia.. :D

    yg psl sushi tu..
    yg itu halal..tpi,ada jgk benda lain d sushi king outlet yg nda halal..dia ada state la apa benda yg d rendam dgn alcohol..e.g,eel a.k.a belut,pas tu jgn mkn yg ada kulit tauhu n ada lg list lain..aku nda ingat..

    sm mcm kita mkn d gayang la..kn ada hidang wine jgk..tpi,ada mkanan yg halal kita mkn.. :D

    tpi,ya la..ats keyakinan kita jgk la bah kan.. :)

    pjgnya komen aku..hik hik..

    miss u!!!mmuahh!!

    ReplyDelete
  3. farah..iya, we miss u a lot here...same goes to Intan..uii, sempat lg kmu gosip cni..:p

    ReplyDelete
  4. wei mai la penang...pastu kita p kulim sama2 jmpa k.ani..kita wat reunion kat cni.alah xjauh mana pn nk mai cni.meh la cepat.aleya nk kwn ngan wafy.hehe..

    ReplyDelete
  5. farah, hang rindu kat aku ek...hehehe..ingat lagi ko kat fav dish aku ek..aku pun rindu kat ko jugak!!! datang lah dungun!!! aku belanja ikan keli gemuk2 untuk ko!!hehe

    ReplyDelete
  6. rindu pada insan-insan yg menceriakan hati, berkongsi suka duka... rindu pada org yg sentiasa buat aku rs penting dlm hidup mereka.

    ReplyDelete