Monday, February 14, 2011

.: Hmm..lebih elok kalu dia cuma cipta lagu

Entry ni mungkin agak basi. Tapi biar ler... bukan saya ni pengikut setia dunia hiburan tanah air pun.
Baru-baru ni saya tertengok Anugerah Juara Lagu 2010, yg mana saya tak ingin pun nak tgk, tp nasib baik saya tertengok sebab ada Dato Siti Nurhaliza dan Dato' Sharifah Aini menyanyi. Saya rasa kalo org bg saya 2 saat utk pikirkan siapa penyanyi yg terlintas di fikiran anda, komfem dua ni saya sebut. Suara sedap, ada ciri2 penghibur, bukan syok sendiri, harap rupa dan suara semata.

Pastu, saya tertarik juga nak tgk sbb saya terbaca dalam suratkabar kata Ana Rafali menang juara lagu. Saper Ana Rafali nih? Sedap sgt ke lagu dia? Tolong Ingatkan Aku tajuknya kalu xsilap. Lalu, dengan tak semenanya saya tertunggu si Ana ni menyanyi. Rafali tu bapak dia rupanya. Nasib baik nama bapak dia agak2 komersil, boleh jual. Cuba kalu Ana MatNor? Hheehehe..Ooopss..Mat Nor tu bapak ku..juga bapak mertuakuu..ampun ye paks...

Sebaik je dgr lagu dia, saya terpikir, hmm..mungkin kalu dgr banyak kali, sedap kot??? Ataupun, mungkin kalu Siti Nurhaliza nyanyi, mungkin sedap kot lagu ni? Lagu ni dia yg nyanyi, dia yg tulis lirik, dia yg cipta. Nasib baik dia tak menang anugerah vokal. Rasa-rasanya kalu Yuna nyanyi mungkin saya tak terpikir seperti di atas.
Atau telinga saya je kot yg dgr begitu?? Kalau saya bestfriend si Ana anak pakcik rafali ni, saya mesti suh dia jgn nyanyi dah. Buat lagu je , anak2 muda skrg suka kot lagu2 pesen yg dia nyanyi tu. (eh, aku dah bukan anak muda ke??)

No comments:

Post a Comment