Monday, December 6, 2010

Salam Ma'al Hijrah

Kepada semua pembaca blog, saya mengucapkan selamat tahun baru hijrah. Semoga dgn tahun baru ini, kita akan menjadi org yg lebih baik dari tahun sebelumnya. Semoga bertambah segala kebaikan dan mendapat redha dari Allah.

Syukur pada Ilahi kerana tahun ini dilimpahi dengan kurniaNya. Jika kita asyik mengukur kekurangan, kita akan lupa pada nikmat yg melimpah. Beban hutang piutang, kerenah anak-anak, kerenah pasangan, kerenah manusia sejagat, kerja bertimbun, sakit anggota badan...jika hendak disenaraikan, boleh membuat kita kufur nikmat. Kita asyik mengira ketidakbahgiaan, kesedihan, kesakitan...

Bersungut sedih dengan anak yg nakal..sedangkan ramai yg masih berusaha untuk menimang cahayamata... anak nakal sikit dah rasa tak mau beranak..hehehe

Berdukacita dengan beban hutang..sedangkan masih ramai yg mengikat perut tak mampu membeli sekeping roti pun... yg kita ni kasut saja 4 almari... belum baju lagi tu puan-puan...

Asyik beraduh dengan sendi lutut ... beraduh terseliuh leher... sedangkan ada yg tidak berkaki tidak bertangan..jalan bertongkat...lumpuh tak terdaya... 

Mengomel perut buncit lemak sana sini... diet tak kurus kurus.... Tengoklah pesakit2 menderita di wad yg kurus kering... makan pun tak boleh... Cuma nya, makan tu kena lah pada-pada.. komplen gemuk, tp makannya lahap juga... tu dah kes konflik dalaman.. kesian.

Asik merungut bila nak pindah...bila nak pindah..mak bapak jauh...bila boleh jaga mak bapak... Kalau dah pindah besok, komfem ke jaga mak bapak? Tengok-tengok mak bapak yg jaga dia..hehehehe.... Ye lah..dah pindah dekat mak bapak, sakit demam..beranak pantang... komfem mak bapak yg dicari tuuu.... Jadi, kalo nak pindah tak dapek dapek lagi tu..sabar lah. Sekurang-kurangnya, Allah masih panjangkan usia mereka sampai sekarang.

Syukur lah ko nak....

No comments:

Post a Comment