Wednesday, December 15, 2010

.: Hari-hari terakhir di bumi Sabah

Wah..kena pulak time saya tak berapa nak sehat ni. Asyik sakit kepala saja.
namun berita pindah ni sekurang-kurangnya memberi sedikit suntikan semangat untuk saya lebih gagah mengharungi hari2 yg agak melemaskan ini.

Belum pun saya packing habis barang, dah bersusun surat permohonan rakan-rakan poli yg berebut kuarters saya sekarang. hehehe.. itu lah bukti menunjukkan rumah saya sgt strategik lagi best! Alhamdulillah... hampir setengah dekad di Sabah, dapat duduk rumah yg selesa, kerja yg bagus, persekitaran rumah dan tmpt kerja yg tak kelam kabut, dapat 2 anak lagi... syukur sangat Ya Allah... walaupun pernah bersungut pasal elaun rumah, hmm... elaun tu tak ada apa pun nak dibandingkan dgn keselesaan hidup yg dinikmati selama ini.

Dalam pada sibuk memikirkan beberapa proses pindah ni kan, saya turut pening kepala dgn pelaksanaan pengajaran dan pembelajaran semasa. Walaupun saya sibuk nak pindah, kerja saya tetap kena buat. Kelas-kelas tetap jalan macam biasa. Cuma keadaan menjadi sedikit rumit dgn status kesihatan saya yg tidak menentu sejak kebelakangan ini. Ada subjek baru, walaupun subjek favorite, mana boleh hentam suka hati, kena ikut silibus juga kan. Kena buat nota, buat lab sheet, dan sebagainya. Tak pe lah..sumbangan terakhir untuk jabatan ku yg tersayang...

Saya belum lagi buat persediaan mental untuk mengajar di Politeknik baru nanti. Entah apa pula yg bakal saya ajar di sana? Saya harap, saya dapat ajar programming C lagi.

No comments:

Post a Comment