Monday, November 8, 2010

.: Happy Birthday utk sahabtku..Yatt

Entry ni ditulis khas utk sahabat saya yg menyambut harijadinya pada Ahad yg lalu, 7 November 198X. Hehehe...

Yatt, atau nama penuhnya Nurul Hayati... dari namanya pun boleh anda teka sifat dan kelakuan beliau. Nama panggilan manjanya yg tak berapa nak manja.... YATT gitu..melambangkan kekerasan, kekuatan, ketangkasan, kelantangan dan juga kekuatan. Ye, beliau memang seorang gadis yg masih single and available, yg adventurous, bersuara lantang, perkasa dan serba boleh. hehehe....

Kenapa saya katakan beliau serba boleh? Sebabnya, disuruh mengaji boleh mengaji dgn tarannum..Kita dgrkan alunan suara dari Cik yatt.....Minnnnn Ta' Ruku' Mana Mannnncisnyaaaa.... hihi... kelakar dia nih.
Disuruh menyanyi, wah note tinggi pun dia boleh lantun..dah ala-ala Mariah Kari. Menari joget boleh, menari break dance boleh...menari sumazau?? Huh...semessek jah tuu...

Yatt juga sgt pandai dan tangkas memasak. Kalo masak untuk satu jabatan, satu ofis, sekejap je..zappp! Sodaaap.... hingga menjilat sudu dan garpu... Yatt juga pandai mengemas rumah... menggghias rumah. Saya agak la kan, citarasa dia modern kontemporary. Sebab kalo gi rumah dia, kita boleh tgk dari pemilihan fabrik sarung kusyen bantal-bantal dia, dari corak alas meja dia. Hmm..mungkin ada sikit-sikit unsur Borneo yg mempengaruhi tatarias rumah beliau. Maklum lah, buat degree kat Sarawak, ngajor pulak kat Sabah. mana tak terpengaruh. (Tiba-tiba saya rasa cara saya menulis dah nak jadi mcm gaya beliau bercakap).

Yatt ni org Selangor. Dia cakap mcm campur-campur, tak de la KL sgt. Bersuara lantang bila berpidato, tapi sgt lunak bila bermanja dgn anak buahnya si Aiman.

Hatinya sukar diramal. Tapi, saya agak lah, yatt ni suka lelaki beriman. Rupa paras tak penting katanya. (ye ke? Kalu rupa pecah rumah agaknya nak ke dia? tapi solat tak tinggal gi masjid)

Keras-keras si Yatt ni, ada lembutnya. Selembut nama sebenar beliau, Nurul Hayati ... hatinya selalu tersentuh dengan hubungan suci nan sejati, persahabatan yg seikhlas ikhlas takaful ikhlas... Suka menolong orang yg susah. Masa saya dalam pantang ke, saya sakit ke, dia lah yg jenguk-jenguk selalu. Susah nak cari kawan mcm ni. Yatt, I leb u....

No comments:

Post a Comment