Monday, September 20, 2010

.: Look who's talking..

Haa...maryam sekarang dah byk vocab. Antara vocab baru nya ialah..."Selipar" yang di sebut oleh Maryam sebagai "shiper". Maryam memang suka sangat dengan selipar. Dalam rumah pun nak pakai selipar. Kalau pintu rumah terbuka, tanpa segam silu Maryam akan turun sambil mengambil satu selipar di tangan kiri, satu lagi selipar di tangan kanan,(tak kisah lah selipar siapa yg dicapainya, dan tak kisah juga lain pasangan pun) dan dengan tak bersalahnya berjalan ke luar.

Masa raya baru ni, saya telah menjumpai Maryam lengkap berkasut Abangnya si Wafiy. Dipakai dengan sempurna kiri kanannya.. sangka saya ada seseorang pakaikannya. Rupanya, dia sendiri yg pakai sendiri. Begitulah minatnya Maryam terhadap selipar..hehe. Sehingga berjaya menyebut "shiper" dengan jelasnya.

Perkataan berikutnya.... "Apo?"  and sometimes.."Appaddiaa.."... hehehehe.... ini hasil pendengarannya, sebab setiapkalo maryam panggil "Babah"..babah akan jawab "Apo?" Dia pun ikut cakap "Apo?"  Tapi dengan mama..hehe...dia jawab "Appaddiaa..."

Seterusnya.."Jatuh"... Errk..dah pernah tulis ek? Dah lama dah "Jatuh " tu... hehehe... cuma semakin jelas sebut "Jatuh tu.." Kesimpulannya, sebutan dah makin jelas la bgi perkataan2 yg sering disebut tu.

Lagi apa ek..ntah ler..mcm byk..tapi bila nk tulis selalu lupa..sory ye Maryam MiAmor. Hmm... "Pampers" pun boleh sebut... "Baju"... hmm..pendek kata, perkataan yg related dgn kehidupan sehari-hari la.

Aaa..... yg best sekarang, kalu panggil nama dia..kalau dia rajin, dia jawab la...kalau tak, dia toleh saja. Tapi, kalau cakap, Maryam Raeesa angkat tangan...huh berdesup angkat tangan.. yey..tepuk tangaaannn....

No comments:

Post a Comment