Thursday, August 5, 2010

.: Tersentak..lalu tersentap

Ye..sekarang di persekitaran saya, ada banyak cerita cerinti.

Cerita ceriti pelbagai ragam ini tak perlu lah saya panjangkan lagi di sini. Cukup lah kalau saya mengolah dari sudut pandangan mata saya. Sudut pandangan mata awak, awak la yang ulas..hehe

Dalam kita hidup berorganisasi ni, tak kira lah apa jua pangkat kita, kita kena jadi seperti serumpun padi. Makin berisi makin menunduk. Jangan asik nak mendongak ke langit, sampai semua rumput-rumput marhein ni kalau boleh dipijak-pijak, mau kasi gondol terus... orang-orang bawahan adalah umpama rumput carpet yg perlu dijaga dibaja ye kak senah... kalau tak jaga, nanti tak cantek tau kak senah.... kalau rasa tak nak jaga, biar je tumbuh lalang-lalang, yg meliang lintuk ditiup angin, panjang saje, guna takder, kasi bersarang ular saja.

Dalam organisasi kita juga, kita kena juga sedar, lain orang lain ragamnya. Ada orang mulutnya laser, ada orang sensitif, ada orang jenis 'ada-aku-kesah?'

Untuk hidup aman damai, kita kena bersederhana la ye. Jangan asik nak mulut laser. Kang ada yg sensitif, balik rumah nangis kena laser dgn u tipah, hah..doa orang teraniaya ni cepat makbul tau! hihi.
Pastu, jgn pula asik nak sensitif je. Ikut hati awk je ye enon nak sensitip mitip... orang lain pun sensitif juge. tapi berpada-pada lah. Nanti kang, orang depan u je baik, tp kat belakang baru duk ngata, lagi haruu.
Dan jangan tak nak amik kisah langsung hal persekitaran. Kang orang sibuk isi borang naik pangkat, kita sibuk nak sensitif tak ada orang nak bagitau apa-apa pun..he he he.

Saya tulis kat atas tu, utk diri saya sendiri. Awak terasa ke jijah? Ahaha..maaf la ye... Sama-sama lah kita muhasabah diri. Sesungguhnya manusia tak sepi dari kesilapan dan dosa. Maaf ye dik dik non semua...

Selamat hari Jumaat esok ye semua..esok I offline...I'm gonna miss all of u ye cik tipah, cik senah senah semua.... bye...

1 comment:

  1. cik musalmah baru beli rantai emas.....Thursday, August 05, 2010

    ada lagi yang u tak sebut....cik joyah......barulah cukup lengkap.....betul tak cik markonah? hehehe

    ReplyDelete