Wednesday, August 18, 2010

.: Kalau lah binatang boleh berfacebook....

Apa la agaknya status mereka ye??

Cicak : Tuan rumah baru beli reket elektrik, gua kenduri nyamuk BBQ mlm nih…

semut: terima kasih kawan kawan kerana membantu mengangkut gula... jasamu ku kenang

katak :: esok de recording ngan dato ct plak..adesss....jadual penuh...konsert sana sini..!!
ulat bulu : is mengatal rite now...phhheeeewitttt!!

Nyamuk : Baru habis ronda rumah Ajoi… kenyang burp, Alhamdulillah…


Aedes: Baru jer selamat bagi injekan maut, yeah!!!


Ayam: Tidaaaaaaaaaaaak, Besok majikan gua mau buat kenduri kesyukuran, gua mau di sembeliiiiihhh!…


Cicak : isteriku tersepit pintu


Kucing Betina: “Anak i yang ke-5 baru tanya siapa bapaknya. I bingung nak jawab apa. I sendiri lupa bapaknya siapa.”


Ayam : Kawan2…kalu esok guwe tak update…bererti guwe udah di goreng….I luv u all… jangan luper wat kenduri arwah untuk I yaa…


Nyamuk: Siot, sekali drug addict gua hantam. Gua positif HIV AIDS… uwaaaaaaa


Cicak : Mau ke ke bilik air anak tuan rumah jap … baru beli videocam baru …


Kucing: Baru je add awek sebelah umah… keturunan PARSI beb!!!


Tikus: Operasi malam ni… selongkar kitchen kabinet… sape nak ikot?


gajah : ada sesiapa tahu kat mana boleh download borang the biggest looser? plzzz
ayam : tido du la , sok pg nak kena bgun awal

status2 di atas hanya rekaan semata-mata, dicopy dari sebuah laman yang saya terlawat tadi.

Tahukah anda, status anda kadang-kadang boleh membuat orang yang membaca turut gembira bersama, tergeli hati, tertanya-tanya, terkutuk, terinsaf, terkesima dan tak kurang juga terdengki.

Saya pernah terbaca ada seorang kawan yang masih solo, si Saodah menulis di statusnya, "En Hubby this, En Suami that, En Tunang this...like u are the only one in this world yg dah ada laki or in relationship"

Hmm... i rasa kan Saodah...mereka yg suka melapor tentang encik encik suami atau tunang mereka di status tu mungkin nak berkongsi kisah mereka aje... ade niat nak menunjuk ada laki ke? Mungkin jugak... haih..jangan meluat la Cik Saodah..mana tahu suatu hari nanti, En Hubby cik Saudah lupa nak flush after guna tandas pun nak masuk facebook..hihi...

Ada juga mommies yg suka update status apa anak-anak2 mereka buat, kenakalan anak2, kecomelan anak-anak, kepandaian anak-anak.... pendek kata, child-obsessed la. Biasala..especially kalu anak sulung, itu lah satu-satunya anak yg ada..lagi la excited nak melapor perkembangan anak-anak..lagi lagi yg anak-anak diorg lajuuu je, comellll je... nak pamer gambar serata sudut....dalam pelbagai fesyenista terkini gituh.. heh heh heh. dalam tak sedar, ada kawan-kawan yg belum dapat rezeki menimang anak tu, telan air liur je nengok anak2 kawan. Ada juga yg turut berkongsi kegembiraan sambil numpang sekaki melapor tentang anak mereka juga. Pe'ah yg belum dikurnia anak jgn pulak sedih2 tgk kawan-kawan berbahgie dgn anak-anak mereka. Ada time mereka turut tertekan tension segala dibuatnya dgn kerenah anak-anak tu. So, Pe'ah..syukur lah..boleh lagi tido malam dgn aman ye....

Kadang-kadang, saya juga terfikir, aii..masak ikan goreng pun nak masuk facebook? Sungguh hebat penangan facebook ni. tapi, setakat ni, tak de pulak melapor.."Baru lepas kentut.." hihihi.... nasib baik..bikin loya ja kalau ada. Yang status "Baru lepas solat sunat 12 rakaat"....apa kes pulak? Adakah malaikat pencatat juga berfacebook? Haihh....

Haa..yg lagi hot, kes gaduh laki bini pun ada kat facebook. Mcm dah tak ada cara lain..nak juga bagi satu facebook tau dia sedang gaduh..apa..ingat dia je gaduh? Org lain tak de gaduh? Saya kalau gaduh..saya direct je..tak de facebook facebook..lambat.

Sa'odah, Pe'ah, dan senah-senah semua...gunalah facebook dgn bijaksana... Bijaksana yg mcm mana?
Erm..contohnya...nak iklan bisness ke..heheh.. "Serunding daging..murah RM15 je..boleh kontek saya.."
Ataupun, nak maklumkan ada open house ke... boleh i tolong serbu... atau maklumkan kelahiran anak..boleh le... "saya sedang bersedih..doakan saya.." haa..mcm tu....

Yang tak digalak kan..
"Suami jiran saya skodeng saya malam tadi..."
"Anak jiran saya memang nakal, suka buat bising kat masjid.... anak saya je yg sgt baik mcm malaikat...hehehe"
"En Hubby...tolong belikan bawang 2 kilo..."
"Abang...engkaulah suami paling soleh lagi misali di dunia..aku lah isteri paling bertuahhh..very the vass..."
"baru lepas nanges... en suami tak memahami kehendak hati..org nak makan laksam, bukan laksa"

Dan mcm2 lagi. Anda boleh fikirlah sendiri....

1 comment:

  1. geng cik tipah ngulor kemarinFriday, August 20, 2010

    eh eh cik tipah....biaq pi kat depa la nak tulis apa pun kat fb depa.....kalau depa merasakan depalah isteri yang paling bertuah, bagusla tu.....yg org lain jeles tu wat pa.....wat tambah dosa ja.....tau xpa cik tipah.....kui kui kui....

    ReplyDelete