Thursday, April 1, 2010

.: Tangkap cicak

Hmm..dengan bangganya, saya telah berjaya menangkap sebanyak13 ekor cicak sepanjang 3 hari pada minggu lalu. Ye ke 13 ekor, bang? Lebih kot?

hehehe..terror kan saya.

saya memang telah lama dendam dengan cicak cicak tersebut, kerana mereka telah buat rumah saya bertaik cicak. Dan dengan keadaan saya yang mempunyai baby perempuan yang agak lasak ini, saya bimbang taik tersebut akan menjadi snek atau tablet kunyahan baby saya..huhuhu..nauzubillah.

Bagaimana saya menangkapnya.. mudah skali. saya cuma perlu pasang perangkap yang berupa seperti dalam gambar dibawah ini yang telah dicilok dari blog http://mzhany.blogspot.com/2010/01/perangkap-cicak.html yang langsung tak kukenali . Thanx ye tuan blog...
Jadi, bagaimana saya dapat menangkap sampai 13 ekor hanya dalam 3 malam?

Dalam satu kotak perangkap tu, ada 5 unit. Saya beli 2 kotak. So ada 10 unit. Semalaman saya pasang 5 unit, kena 6 ekor yang dewasa gemuk-gemuk. Malam kedua 5 unit, kena 7 ekor yang geng anak-anak. Agaknya, anak-anak cicak tunggu bapak-bapak cicak pulang, tapi tak pulang juge, itu la diorg keluar bermain-main sambil mencari makan.

Hmm..rsnya kalau pasang lagi untuk batch ke tiga, mungkin hasil tak seberapa. So tunggu dulu la untuk 1 bulan lagi ke, baru saya pasang lagi perangkap untuk batch ke tiga.

2 comments:

  1. hai...

    waa byknye hasil tangkapan farah...kalah hany nih..hehehe beshhh kan perangkap ni..

    owh yer, hye, jom tukar link...

    ReplyDelete
  2. Err...Tumpang tanya..Beli kat mana yea perangkap cicak tu? Rumah saya byk sgt cicak ni.Pening2.


    Azim

    ReplyDelete