Wednesday, October 14, 2009

.: I AM EXHAUSTED!

... and sick...

yes, that can describe how I'm feeling now.

Sejak dari pulang beraya di kampung, until today, i've got lack of rest. Rumah terbuka sana sini. Kalau x pergi nnti org kata x bersosial. Rumah aku pun turut terbuka. Byk kali juga ia menjadi terbuka akibat request. Namun ada yg terpaksa ditunda kerana kesihatan sejak minggu lepas agak tidak mengizinkan. And I'm still sick till now. So, mana yg dtg beraya ke rumah dgn mengejut, makan saja kueh mueh segera yg siap terhidang di meja tamu.

Sorry to all my students, kerana terpaksa membatalkan open house di saat akhir, kerana En Siddiq yg sgt letih utk ke pasar. Hmm.. Pn Farah pun agak penat juga sebenarnya.

1st week arrived in KK, of course still tired. Sudah ada request open house. Utk tidak menghampakan teacher2 Wafiy, aku buat mee kari. Kemudian, kami menerima kunjungan dr jauh, sepupu my hubbiebie dtg KK from semennjung. Jadi rombongan 2 kereta yg sarat berisi manusia ke Kundasang, and Poring. Ye, gambar di entry Poring Hot Spring, aku memang masam, bukan dlm gambar itu saja. malah keseluruhan percutian, kecuali ketika melayan anak2 di dlm bilik hotel. Kenapa? Kerana aku membawa 4 org rambo-boys yg masya Allah, amat tinggi tahap keaktifannya, dan telah meninggikan tekanan darahku.

Nasib baik my hubbiebie menyelamatkan keadaan, ketika rombongan balik, kamibertukar-tukar passenger. Aku membuat keputusan utk mengangkut passenger yg lebih sopan santun, iaitu the girls...

Utk meraikan sepupu hubbiebie yg 1st time mai umah, aku buat nasi ayam.balik dari poring, semua kelaparan. Makan mengarut-ngarut je. Aku ajak singgah makan mana2, semua mcm kenyang makan buah je. Takkan aku nk melantak sorang2.

So, sampai2 je umah, dah kul 4 lebih. So, sepantas kilat aku masuk dapur. dan aku telah mengisytiharkan, NO ONE IN MY KITCHEN. selamaaat..semua budak2, those boys were out to playground nearby. hehehe...semua tunggu nk makan je. ibu2 je dtg mai tolong basuh ayam potong apa patut. so, kami selamat makan malam pada jam 5.30 ptg itu. Makan malam + lunch... sian...

Lepas diorg dh makan2, solat maghrib semua...jam 7.30 diorg mula berangkat utk ke destinasi seterusnya, iaitu Pasar Malam Kg Air. Di sini, maghrib kul 6 lebih ye...harap maklum.

ingatkan the next weekend boleh rest. alahmak, ada pulak majlis ramas tamas aidilfitri yg langsung x best, anjuran politeknik. yg tak best, sbb dia gabung dgn program oenutupan bulan kemerdekaan. ada pulak YB *** yg suka dtg lambat. patut makan kul 9 (tu pun kira lambat, kebulur semua org), jd dekat kul 10 baru boleh kedarah..(hmm..marah..marah). tp, aku mmg dh bajet YB *** tu mmg akan dtg lambat, selamat la aku dh makan spagetti kt rumah siap2 dgn my hubbiebie and wafiy. xder la aku jd moody nnti sbb kebulur.

oh, penat. kain dah lama x berlipat. nak amik maid, skrg kena pulak gaji minima 800. hmm...

kemudian, ingatkan weekend yg lalu dpt aku berehat. kelab staff PKK pulak buat majlis potluck peringkat poli. aku nk kena masak pulak. heeeee....penatnyer ya ampunnnn. buat pulak ahad malam isnin. esok nk keje lagi. dh la pagi tu kena kerja dh. tgharinyer aku punya ketua kursus suh pi umah dia open house.

hmm..mmg penat la jadi ibu berkerjaya. hari2 ku skrg sudah kurang rest. tghari balik dh xsempat nak amik nap..sbb kena pam susu, solat, makan lagi. dulu jadual x sepadat sekrg. rehat sudah xsampai sejam bila ditolak perjalanan balik semua.

malam ni pulak taska wafiy nk buat potluck jugak. hah, aku bawak pinggan je, BOLEH???

No comments:

Post a Comment