Thursday, July 23, 2009

.: Ruam susu itu akhirnya terjadi



Semenjak Maryam lahir, sehingga lah baru2 ini (2,3 hari lepas), aku berjaya mengelakkan dirinya dari terkena ruam susu atau juga dikenali dgn nama kurap susu. (ala yg tomfok2 kat pipi..merah2). Rahsianya... setiap kali lepas nyusu tu, saki baki susu yg menempek kat pipi tu, aku lap pakai tisu. Lap, terus buang.

Tp, 2-3 hari lepas, aku rs guna tisu semacam suatu pembaziran. Jadi, oleh kerana keadaan kesihatanku yg agak superb ni, aku guna kaedah org rajin, iaitu lap pakai kain basah le pulak. huh..ini la hasilnya. Naik ruam susu!

So, disebabkan hasil yg kurang memberangsangkan itu, aku kembali menggunakan kaedah yg membazir td....tp aku sudah tidak menganggapnya membazir, kerana ia amat sesuai untuk kesihatan kulit puteri aku ni. Lagipun, aku pakai tisu cap giant je..

Tisu GIANT? Apa, ingat tisu giant takdak class ka? Aku rs, tisu giant ini mmg amat berkualiti, sgt lembut dan amat menyerap..setanding dgn tisu2 keluaran yahudi yg harapkan kotak lawa itu. (eh, GIANT xde kena mengena dgn yahudi kan?) kalo xcayer, cube ler...

1 comment:

  1. Em..bagus nye tips nie ye.. nanti boleh kite praktikkan kat baby yg bakal lahir nie :)

    ReplyDelete